Raziskovalna naloga s področja sociologije

Avtorici: Klara Rovanšek in Brina Kovič, 9. b

Mentorica: Danica Volčini

POVZETEK

Raziskava je bila namenjena ugotavljanju obsega zamujanja učencev zadnje triade k prvi šolski uri ter prepoznavanju glavnih vzrokov za zamude. Anketiranje je potekalo vsak dan od ponedeljka, 2. 12. 2024, do petka, 6. 12. 2024, pri čemer so bili vključeni učenci tretje triade, ki so zamudili prvih 15 minut pouka. Če upoštevamo vse učence tretje triade, ugotovimo, da jih k prvi šolski uri zamuja 21 %. Vendar ta podatek ni povsem točen, saj je zamujanje pogosto razvada, zaradi katere zamujajo predvsem isti učenci. Najpogostejše so zamude pri devetošolcih, ki predstavljajo kar polovico vseh zamudnikov (50 %), sledijo osmošolci (39 %) in sedmošolci (11 %). Največ zamud je bilo zabeleženih v ponedeljek (34 %), kar potrjuje domnevo, da je po vikendu učencem težje preklopiti v šolski ritem. Ponedeljku po številu zamudnikov sta sledila petek (23 %) in sreda (18 %), medtem ko sta torek (14 %) in četrtek (11 %) izstopala kot dneva z najmanj zamudniki. Glavna razloga za zamujanje sta bila predolgo spanje (37 %) in dolga priprava zjutraj (38 %), skupaj predstavljata 76 % vseh zamud. 16 % učencev navaja dolgo poležavanje kot razlog za zamude, 9 % učencev pa je do zamujanja ravnodušno. Raziskavo bi bilo zanimivo ponoviti večkrat v šolskem letu, saj nanjo lahko vplivajo različni dejavniki, kot na primer v petek, 6. 12. 2024, ko so nekateri učenci zjutraj odpirali Miklavževa darila. S primerjavo podatkov iz različnih obdobij bi lahko preverili, ali so rezultati odvisni od letnega časa, praznikov, vremenskih razmer ali drugih zunanjih okoliščin.

Ključne besede: zamujanje k pouku, razlogi za zamujanje

Orodna vrstica za dostopnost