Raziskovalna naloga s področja zdravstva
Avtorja: Neva Erjavec in Miša Tomažin, 6. c
Mentorica: Željka Fendre
POVZETEK
Z raziskovalno nalogo sva ugotavljali, kakšni so higienski pogoji na naši šoli in kakšne so higienske navade učencev. S šolskih površin sva vzeli šest brisov. Nato sva vzorce odnesli v mikrobiološki laboratorij Biotehniške fakultete, kjer so nama predstavili delo v laboratoriju in naju spremljali pri postopku ugotavljanja prisotnosti mikroorganizmov. Pomagali so nama tudi pri razlagi rezultatov. Vsaka bakterijska kolonija se v 24. urah razvije iz ene same bakterije. Ugotovili sva, da je najbolj umazana kljuka toalete za učenke, tesno za njo pa ograja na stopnišču, najmanj umazani površini pa sta notranja kljuka vhodnih vrat šole, razdelilni pult v jedilnici ter miza v jedilnici. V anketi o higienskih navadah je sodelovalo 150 učencev od 3. do 9. razreda. Največ učencev kot najpomembnejšo obliko higiene izpostavlja umivanje rok, sledijo higiena intimnih predelov, obraza in lasišča, najmanj pa higiena ustne votline. Skoraj dve tretjini učencev se tušira vsak dan, pogosteje deklice kot dečki. Večina si zobe umiva dvakrat dnevno, deklice pa še pogosteje. Roke si največkrat umivajo pred jedjo, ob prihodu domov in po uporabi stranišča, čeprav je slednje šele na četrtem mestu. Učenci menijo, da so glavni razlogi za skrb za higieno preprečevanje okužb, občutek čistoče in prijeten vonj. V odgovorih o boleznih zaradi slabe higiene so nekateri učenci zmotno navedli tudi raka in karies, kar kaže na pomanjkljivo razumevanje prenosa okužb. Večina otrok za osebno higieno porabi do 30 minut dnevno, deklice nekoliko več kot dečki.
Ključne besede: higiena, bakterije, mikrobiologija, zdravje